Alla inlägg under augusti 2010

Söndag.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 29 augusti 2010 20:21

Vi kopplade av med att köra en runda i nordvästra Skåne. Var till Glumslöv och Hilleshögs dalar är mer känt som Glumslövs backar. Med utsikt mot Ven. Så körde vi mot Vallåkra vidare förbi Bälteberga till Siriköpinge och tog en fika hos Flinkman. Sista helgen det var öppet för denna säsong. Det var lång kö när vi kom. Det var så mycket folk så vi fick dela bord med ett par från Lund. Vi fick även köa när vi skulle betala man betalar nämnligen när man går. Körde vidare hem över Kågeröd.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 28 augusti 2010 14:18

I kväll ska vi njuta av kräftor, räkor, och Västerbottenpaj mm. Men inte i husbilen utan vi träffar husbilsvänner hemma hos oss. Jag vet att det blir mycket prat om sommarens strapatser.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 23 augusti 2010 20:32

Det var hemvändare dagar i Söderköping i helgen. Birgitta och jag var det ett tag på söndag eftermiddagen. Besökte kanalen och gick en runda på stan. Vi stannade i Söderköping till måndag morgon då vi körde hem till Helsingborg.

Det har varit en intensiv helg där vi har hunnit med att träffa många vänner tack alla. Var särskilt rolig att vara med på bröllopet all var så bra ordnat. Vi slutade med ett besök hos B&A-M och fick kräftor med oss hem till Skåne.

Bröllopet

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 23 augusti 2010 19:57

Bröllopet ägde rum i Östra Husby kyrka Östergötland. Och efter var vi in bjudna till bygdegården i byn. Tack och lycka till!

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 17 augusti 2010 22:17

Bild från regnväder i augusti. Skickade ett antal bilder till HD när vattnet forsade ned cykelvägen från Väla.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 16 augusti 2010 21:43

En helg med regn och rusk. SOS alarm ringde på morgonen, brandlarmet på jobbet krånglade. Körde in men fick inte ordning på det. Cyklade in vid sju-tiden på kvällen för att försöka återställa och jag lyckades. Säkert att de beror på fukt.

Vindsröjning, middag med dotter med familj hos oss och har även hunnit med Väla i helgen.

Nu ska vi förbereda oss för att köra upp till Östergötland till Pelle&Eva, Vikbolandet. Ska på Christian och Beatrice bröllop i helgen i Ö Husby.

Christian och Beatrice.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 9 augusti 2010 21:34

Stannade till på väg hem på en kopp kaffe i Farhult i söndags. Det är så att de har kakbuffé på söndagarna. En härlig miljö i den gamla Skånegården.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 7 augusti 2010 23:53

Husbilsträff i norra Skåne Oderljunga ligger utmed väg 108. Utesitar väder hela eftermiddagen.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 5 augusti 2010 22:15

Det blev ett tickande ljud i bilen när vi lämnade Södervidinge i kväll. Stannade och konstaterade en skruv i däcket. Men vi tog oss hem ca fem mil. Men väl hemma så gick luften ut, fram med lagnings satsen sprutade i flaskan och försökte att pumpa, det misslyckades. Vinter däcken skulle vi kunna använda men de är på däckfirman som har gått omkull. Bra med granar som har likadan bil så vi fick låna ett hjul av en granne.

Lagnings satsen som nu mera också levereras till husbilar är nog ingen bra lösning. Så assistans verkar vara ett måste nu när man inte har reservhjul.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 4 augusti 2010 22:28

Vi har haft besök av goda vänner från Bie (Katrineholms trakten) måndag till onsdag. Jag tog ledigt tisdag så att vi kunde umgås och visa runt lite här i Helsingborgs trakten. Jag fick för mig att det var söndag så jag sa att vi kan köra till (After Darks) Flinckmans Café Sireköpinge. Är öppet till kl:20. Vi körde dit men det var stängt så vi tittade lite på stengodset, granne med fiket och fick information om Citadellet Landskrona, så vi körde dit. Lasse Flinckmans har Café även där. Det var värt besöket även omgivningen Citadellet är värt ett besök. Så det blev fika där.  Avslutade kvällen hemma i uterummet med god mat och vin där till. Klockan har en förmåga att snurra fortare när man umgås och har trevligt.

Jag önskar er en fortsatt trevlig semesterresa på väg hem.
Nu i helgen är det kräftskiva men det blir räkor som vi tar med. Umgänge med ett antal husbilsåkare. Det är så intressant att höra hur sommaren har varit och var man har kört. Många bra tips på platser som man själv kan besöka senare.
Vi fick även besked på att vi får Norgefrämmande i September och det ser vi fram mot också.

Det här inlägget postades i Gamla bloggen av Nils-Åke & Birgitta Hansson. Bokmärk permalänken.

Om Nils-Åke & Birgitta Hansson

Vi med Bloggen ”Husbil och resor mm” är Nils-Åke & Birgitta i har uppnått en ålder på 75 år. Har lämnat arbetslivet bakom oss, Husbilarna har rullat i Norden och Baltikum och Europa & Iberiska halvön även södra England. Övervintrings resor till Portugal 5 – 6 månader första resan stannade vi i Spanien. Husbilsresandet har verkligen berikat oss både med upplevelser och bekantskaper. Bloggen startade den 30 juni 2009 lite som på skoj, det är väl fortfarande kul. Kan man sedan berätta och sporra andra till att upptäcka platser, det vet jag att bloggen har medverkat till. Får se hur framtiden och hälsan tar sig ut, men tanken är att fortsätta att skriva om det så bara blir för oss själva i familjen. Köpte vår första husbil 2001 har sedan dess haft 4 olika husbilar. Idag har vi en Malibu plåtis som vi köpte 12 maj 2015.