Alla inlägg under januari 2012

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 31 januari 2012 19:25

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 30 januari 2012 20:30

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 29 januari 2012 20:02

– så heter apelsiner på Spanska fick oss levererat en säck idag. Kommer att klara oss en stund fick också
en påse citroner till, en av småflickorna kom och lämnade den till oss. Vi kommer att köra vidare ut mot
kusten. Först ska vi hälsa på Jane i morgon eftermiddag sedan kör vi vidare.

Idag har det varit solsken fast det har blåst rätt hårt men det har inte hindrat oss från att sitta ute.

Var en vända in till samhället på förmiddagen på cykel. På torget stod de och friterade något som
liknande munkar fast i spiraler. Såg gott ut så jag köpte en strut i gråpapper och den var fullpackad. Alla före mig köpte två för det blev så på en färdig spiral. Hon packade i nästan hela spiralen i min strut 1,50 € och så log hon. Men det smakade bra till kaffet ja, cappuccino dricker vi nu. Vi har slappat idag men det är skönt det också. Gått några rundor med Lilla My. Fotat lite också. Här kör de på åkrarna (stycket, Skånska) och man ser att växligheten har komit igång. Man upptäcker att nya blommor har komit fram på promenaderna. Hemma är det kallt och snö läser om minusgrader på nätet.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 27 januari 2012 18:21

Det regnade i natt det såg inte så  lovande ut på morgonen. Men vi fick uppehållsväder och solen tittade fram och värmde ordentligt. Tog mig in till marknaden på förmiddagen Birgitta skickade med en lapp att jag skulle handla också. Var tvungen att cykla hem och lasta av, köpte allt utom det som stod på lappen. Men fina grönsaker och
frukter fick jag med mig hem. Här var marknaden inte alls så stor och det var låga priser på frukt och grönt. En vända till för att handla lite basvaror fick det bli.

Vi pressar 4 apelsiner och 2 citroner på morgonen. Så nu är snart alla citroner slut som vi fick här när vi kom.  Smakar alldeles utmärkt att starta dagen med.

Idag har vi inte gjort så mycket mest suttit i solen. De andra svenskarna var en runda in till Murcia i eftermiddag. Birgitta känner sig litet trött så vi försöker att ta det lugnt. Ordnade till en bra middag och åt upp köttet som blev kvar igår, så mätta blev vi idag också. Vi stannar några dagar till här.

Vi badade Lilla My igår och hon fick avmaskningpiller mm som hon ska ha. Hon blir så fin i pälsen efter badet. Nu är hon som vanligt igen pigg och glad om man kan säga så. Får sitt vanliga stolle- ryck och far runt här i husbilen men hellre det än att ha henne hängig.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 25 januari 2012 20:40

Ja, nu är flocken samlad så nu hoppas vi att Lilla My blir frisk också. Var in til Murcia i morse och hämtade hem Birgitta. Samåkte i taxi med en här från Citronlunden. Världen är bra liten. När vi satt i taxin på morgonen så pratade vi om
var vi kom från och vad vi jobbat med. Hon berättade att de var från trakten kring Venlo (Nederländerna). Ja där har Benzlers där jag arbetat ett kontor sa jag. Det känner jag mycket väl igen svara hon. Bor i närheten av honom som är platschef där. Där ser man!
Vi var hemma ca kl 10:30 med taxi, Birgitta och jag. Jag och Lilla My har promenerat en hel del  idag och så fick hon pasta också i förhoppning att magen ska bli bättre.

Vi hjälptes åt att tvätta idag 3 maskiner blev det. Så nu är skåpen fyllda igen. Annars så har det varit avkoppling idag. Satt och pratade med Tysken han hade cyklat 3 mil för att fota mandelträden. Men var lite besviken var endast ett träd på platsen som blommade.

Spansk frukost på sjukhuset
Jag har tömt och fyllt vatten så jag körde fram bilen på plattan det är smidigt att göra så.  Jag var in till Alquerias på cykeln i dag och beställde klippning och handlade lite. Fick tid till klippning kl 18:30 så jag var in en tur till på kvällen och blev fin.

Nu är det Lilla My som ska bada och bli fin. Var in till vetrinären och köpte avmaskning mm till henne.

Lite hängig är jag!

Kommere matte snart!

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 24 januari 2012 19:09

Så är det!

Idag fick jag en säck med apelsiner som plockades på förmiddagen. Så färskare kan man inte få. Vi äter mycket frukt nu i vinter. Birgitta köpte en press på IKEA ”ja hand press” så det blir också juice citroner och apelsin blandat. Provade i dag att blanda dessa frukter smakade bra.

Nu hoppas jag att det blir bra i morgon. Är tröt på vägen in till Murcia mycket roliga är det att vi kommer vidare. Var det nu blir men en liten runda till innan vi vänder hem blir det. Fick adress till en familj som är vän med Gisela som vi kommer nog hälsa på när vi kör mot Cartagena.

Men först stannar vi nog ett tag här i Citronlunden och kopplar av får tvätta lite också. Lilla My har varit dålig också fick gå ut kl 2:20 inatt. My är duktig att säga till när hon vill ut och det får man vara tacksam för. Hon har varit så lugn magen har krånglat hoppas hon bättrar sig också. Idag har jag försökt att promenerat med henne i flera omgångar. Och inget annat än den vanliga maten.

Hade kameran med och fotade de har kommit igång med vårbruket såg jag.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 22 januari 2012 20:30

Trevlig och trivsam vecka har vi haft. När Patrik & Åsa och barnbarn besökte oss i Santa Pola. Många aktiviteter och barnen fick upptäcka lekplatser runt om kring här.

Vi lämnade av dem på Alicante flygplatsen på torsdags förmiddagen och skiljdes där.

Birgitta och jag körde vidare söder över till Murcia och Citronlunden som vi kallar det.
En ställplats i Los Ramos  http://www.camperparkhuertademurcia.es/ingles/area.html
omgiven av tusentals citronträd. När vi anlänt och kommit på plats så fick vi en säck med citroner. Bara tacka och ta emot man tänker lite hur mycket citroner använder man annars. Det är nog
inte så mycket! Vad gör vi med alla citroner pressar tillsammans med apelsiner har även skivat och lagt i olja, kanel och socker rätt gott. Bra väder fick vi sol från klar himmel. Kull är att
denna platsen ligger i samma by som vi var till veckan före. Där vi hittade restaurang vid torget och åt.

Här på ställplatsen träffade vi åter Kurt & Ing-Britt och Odd & Dagny. Kull och trevligt umgänge!

Har kunnat sitta i solen och umgås med de andra svenskarna. Man tänker att det var bra synd
att veckan innan hade vi regn 2 dagar när vi hade besök tråkigt tycker vi.

Vi var in till  Murcia tillsammans och handlade på ett stort köpcenter och IKEA finns även där.

Fick litet annat att tänka på nu. Hoppas allt ordnar sig och allt blir som vanligt igen.

Utsikten här kunde vi ha varit utan.

Apelsiner in ympade i citron träden.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 17 januari 2012 22:29

Utflykt och Tappas

Idag var det gråväder och regn men det var ljusare inåt landet. Vi tog bilen och körde mot Torrevieja för vi tyckte att vädret såg bra ut där utefter kusten. Men det
började att regnade väldigt mycket där så det var inte att tänka
på att stanna. Men vi körde en sväng och såg oss omkring. Så
ställde vi GPS:n på Murcia för det såg fint ut åt det hållet
t.o.m sol. Vi kom ut på en ny väg nästan ingen trafik men GPS:n
började att snurra åt alla håll. Så tog vägen slut och vi kom in
på smal gammal sträcka och det rättade till sig med GPS:n. Nu
började vi känna för ett stopp kom till Santomera körde förbi
citronlundar. Kom in i samhället och parkerade. Gick runt och
tittade om det fanns något öppet.  Hittade ett ställe ett stycke
från där vi parkerade inne på ett torg. (Bar Plaza Jardin) Fick
sitta inne och ha med Lilla My där. Vi beställde tappas efter bästa
förmåga det var Spanska som talades där. Men vi fick så att vi
var nöjda. Körde vidare mot Santa Pola för tårtan väntade hemma.
Vi har haft bra väder under slutsträckan på resan. Det är Patriks
födelsedag idag och då skulle vi ut och äta ikväll också.

Barnen lekte på balkongen de verkar så
nöjda att kunna springa ut och in. Lilla My har kunnat vara med till
viss del. Vi måste vara försiktiga för Pontus är känslig för om
Lilla My slickar på honom får han utslag och svullnar upp.

Framåt kvällen tog vi oss in till centrum och hittade ett ställe. (Cafeteria Bon Palader) Det blev
tappas även här. Många små och goda rätter så vi blev nöjda även här. När vi kom innanför dörren på stället så vräkte regnet ned.

Vi var först in på Hotell Patilla i restaurangen och frågade om vi kunde äta där. Stängt sa
personalen och så släckte de lyset i restaurangen. Men så kom en
högre chef och erbjöd oss plats det är öppet. Men det är stängt
har vi hört sa jag, verkade inte så trevlig så vi vände och gick.
Det har sett trevlig ut när man har gått förbi har vi tyckt så vi
ville prova restaurangen. Men vi går inte dit mer.

Först var det meningen att Familjen Gullstrand skulle bo där. Men så hittade de en lägenhet och det blev alldeles perfekt för dem och oss också. Vi har stått parkerade på gatan invid grinden så vi har kunnat vara tillsammans dessa dagar. Synd att vädret inte var bättre men visst har det
varit utesittare väder också med gassande sol. Och ett kvarter från playan ock lekplats.

Det bor en del permanent här också men största delen är sommarbostäder det lyser inte i många
fönster när man går med Lilla My på kvällen.

Bilder kommer senare.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 16 januari 2012 22:35

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 15 januari 2012 22:15

Utflykt blev det till Albir och Benidorm med Patrik & Åsa, Rebecka och Pontus. Vi ville visa

dem dessa platser som vi tyckte var intressanta.

Oj, så många lekplatser man hittar när Rebecka och Pontus är med de tar verkligen vara på tillfället
att leka ett tag. Vädret idag sol och värme så det var skönt att vistas på stranden i Albir. I Benidorm tog vi lunch beställde
Paella och det var första gången vi åt denna nationalrätt.

Träffade bekanta som satt på restaurangen så det blev en pratstund även där. Vi körde direkt
hem till Santa Pola för klockan började bli sent. På kvällen blev det fiskgryta till middag som Patrik och Åsa fixade.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 13 januari 2012 08:29

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 12 januari 2012 19:11

Vi tog husbilen till flygplatsen för att hämta familjen Gullstrand. Svårt att parkera men det löste sig
fick gå ett stycke till ankomsthallen. Vi tog en fika för vi hade gott om tid. Så stod vi vid utsläppet och väntade när det kom ut från ankomsthallen. Var rikigt kul att se dem komma där med all sin packning. Lite trötta var de det hade varit tidig morgon.
Så skulle vi hämta ut hyrbilen. Jag beställde den för länge sedan och hade bekräftelse och referens
nummer. Men nu började allt strul  referensnr var till en helt annan person. Där står vi med trötta barn. Försöker att ringa kundservice men ingen svarar. (har ringt många gånger idag men inget svar) Fick hyra av Centauro till ett högre pris. Så nu återstår det massa jobb att lösa detta!

Men vi kom iväg och körde direkt till lägenheten de har hyrt här i Santa Pola. Patrik fick strula med
nyckelhämtningen på grund av förseningen. Men det löste sig bra det också. Alla var hungriga för klockan hann att bli över tolv. Så vi bestämde att vi skulle äta och gick till ett ställe vid
stranden och fick i oss lite mat. Sen fick barnen leka och springa av sig på stranden.

Vi handlade lite till frukost innan vi åkte till lägenheten. Där vi fikade innan vi körde till
ställplatsen. Alla var trötta så de fick koppla av ett tag ikväll så ses vi i morgon.

Tråkigt att inte vädret är på vår sida denna vecka men vi får görs det bästa av det. Nära till
lekplatser och stranden bara en huslänga.

De hade med sig Birgittas kamera, som vi inte fick med oss när vi körde, med nytt batteri som Patrik
inhandlat samt ACSI böckerna och kort som kom efter att vi kört. De hade även med sig julkort vi fått med posten 🙂

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 11 januari 2012 18:31

Nu börjar det att vara fullt i garaget. Jag har satt upp ett par krokar så att vi kunde hänga upp torkställningen. Tvättmaskinen har sin plats. Det gäller att ha ordning så att man kan plocka ut det man behöver när det är lastat. Vi har även cyklarna där så det blir trångt vill jag påstå.

Nu är bilen lastad, vi tar husbilen till flygplatsen i morgon. Hämtar Familjen Gullstrand. Nu hoppas vi att vädret fortsätter med sol och värme. Vi har haft en utesittarväder i dag fick också sällskap av två svenska husbilar.
Vi har hyrt en bil som vi hämtar i morgon på flygplatsen. Så vi kan köra ut om dagarna. Men här i
Santa Pola är det endast en husrad fram till playan och lekplats för barnen. Vi ser fram emot detta, ska bli riktigt skoj.
Måste erkänna; igår var jag och handlade skulle köpa mjölk kom hem med en liter grädde. Köpte
tandkräm härom dagen vi tyckte den var dyr. Upptäckte att det var för proteser när vi kom hem. Så det var bara att cykla ned till stan dagen där på och byta. Men nu finns det gott om Farmacia i stan så jag fick leta ett tag innan jag hittade den vi handlat i. Men flickorna mindes mig så jag fick byta vi fick inget kvitto på köpet tidigare. Så nu har vi tandkräm för lång tid fram det var dubbla tuber i förpackningen och 2€ tillbaka. Där ser man vad man åker på när man inte vet exakt hur förpackningar ser ut och så språket. Men vi lär hela tiden av våra misstag.
Lilla My hade en beundrare härom dagen.

Nu har vi haft henne lös om dagarna hon börjar att förstå att det är hemma vid husbilen. Hon är
duktig på inkallning kommer på kommando när jag visslar. Försökte att filma men då springer hon runt benen på mig så det blir inget race. Idag har hon motionerat här på ställplatsen sprungit runt och lekt.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 10 januari 2012 13:12

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 8 januari 2012 18:13

Det blev tvättdag idag det tvättades vid tre husbilar. Tvättmaskinen är inte helautomatiskt men varmt vatten har vi i kranen i garaget på husbilen. Vid tömning och sköljvatten gick jag och tömde /hämtade. Det var ett bra tillskott av utrustning att kunna tvätta när det passar oss.

Lilla My har en kompis, som heter Bruno, de busar och leker kull, skönt att kunna ha Lilla My lös.
Bruno är en Toy- Pudel 7 år . Lugn, vill gärna ha sin handske men LillaMy som är ung vill busa och skoja. Sen är Lilla My tik och det är intressant tycker Bruno! Här kan vi säga att det är en hund i nästan varje bil.
Vädret har fortsatt med vara sol och varmt på dagen men inatt var det bara 3grader så nätterna är kalla.
Vi har pratat med Patrik och några till på Skype. Nu är det inte många dagar kvar tills vi får möta
Patrik och Åsa och så klart Rebecka och Pontus på flygplatsen. Ska bli roligt att de kommer och hälsar på.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 7 januari 2012 14:34

Har köpt oss en tvättmaskin till husbilen. Nu kan vi tvätta när det behövs och inte samla på oss
så mycket som vi har gjort nu. Vi har inte provat själva att tvättat  men igår tvättade Dagny. Så idag for vi till Elche igen
till Caravanas Cruz och handlade några tvättmaskiner. Fick åka med Kurt dit de ville också ha en till sig.

Vi passade på att köra in till Santa Pola och gå på marknaden. Ja nu har vi besökt ett antal marknader
under vår vistelse här i Spanien. Det är samma stuk på dessa men här var det frukt och grönsaker som hade ett eget hörn. Som
vanligt mycket folk på dessa marknader. Vädret fortsätter att vara bra varmt och skönt. Pratade med några som har varit nere i 4 år i
rad och det påstod att detta var det varmaste året.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 6 januari 2012 18:14

Strand promenaden liv och rörelse idag. Ute serveringen var fullsatt.

Första bilden är playan söder ut. Andra bilden playan norr ut

Fiske hamnen.

Det har efterfrågads lite bilder.

Foto Nils-Åke

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 5 januari 2012 23:25

Förmiddagen drog vi till Elche. Vi skulle köpa kameran som
vi har sett ut. Men det blev att åka hem tomhänt för den var restad. Mycket
folk i rörelse helgdagsafton är det i dag. Birgitta och jag körde till Gran Alacant för där skulle det
också finnas en fotobutik men de hade slagit igen. I Gran Alacant där var det
liv och rörelse inför helgen. Man kan säga att det var lite åt det lyxiga hållet
med staket  grindar och vaktkurer som omgärdade områdena. Med en enorm fin utsikt över Medelhavet.
När vi kom tillbacka till ställplatsen hade Kurt och Ing-Britt anlänt så det blev kaffe tillsammans med dem.

Eftermiddagen rann iväg så dyker Odd och Dagny upp. De hade också varit till Elche idag. Kul återseende
är det verkligen.
Kl: 23:15 är det 18 grader ute riktig behaglig temperatur men hård blåst på kvälls promenaden med Lilla My

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 5 januari 2012 08:52

Ett år sedan vi hämtade Lilla My. Idag har hon redan varit ute och lekt en runda här på ställplatsen. Men nu på varmare bredgrader.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 4 januari 2012 18:59

Playan söder ut i Santa Pola

I utkanten av Santa pola ligger dessa salt berg.

Foto Nils-Åke H

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 4 januari 2012 17:32

Idag cyklade vi in till stan för att se lite av centrum.
Vi hittade saluhalen torget med borgen. Tog en fika på torget. Gick runt i kvarteren
och tittade handlade lite. Letade efter en fotobutik men det hittade vi inte. Köpte
ett nytt stöd till Birgittas cykel. Tog oss ned till turistbyrån. Så cyklade vi
ned mot den södra stranden. Där var det också pampigt med alla fina villor och
hus. Men det verkade vara mera öde åt det hållet inte så mycket som var öppet.
Det var ett antal fricampade husbilar vad vi förstod. Kom till slutet av playan
och där var högarna av salt.

Så tog vi oss hem till ställplatsen. Det kom några flera
husbilar i eftermiddag. Även idag har vi haft 20 grader sol inte så mycket vind.
Fick veta att de som var kvar på Los Limbos i Albir blev uppsagda och platsen

stängs. Där vi var i 37 dagar och trivdes bra. Alla var tvungna att vara borta till torsdag 5/1.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 2 januari 2012 21:14

Ett tips jag fick av en husbilskompis i HBK ( Skriver om detta med hans samtycke ). Själv använder detta för att förlänga
avloppet från gråvattnet/ja all avtappning från bilen.

Vill visa på en bra anslutning som man bara pressar in i röret. Och sedan kan ansluta lämplig förlängnings rör eller slang. Tillexempel kan avloppslang till diskmaskin användas.

Bilderna förklarar nog lite mer.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 2 januari 2012 20:47

Det saknades en hel del i skåpen och så fick vi köpa
en torkställning så vi har någonstans att hänga tvätten, kan även ställa den i
garaget om det skulle behövas.  Så vi tog
bilen till Elche och Carrefour där och handlade idag. Det är ca en mil dit. Det
var inte bara vi som ville parkera så det var svårt att hitta p-plats. Här är
det oftast tak över p-platserna så det är inte så många att välja på för oss. Denna
butik var av det större formatet. På hemväg stannade vi till på Caravan firman   www.caravanas-cruz.com där fick jag
tag på ett positionsljus så nu är det glas på alla. De var välsorterade i sitt
sortiment. När jag parkerat såg jag att det stod det en Carthago med Svenska
skyltar där som jag hejade på. Inget känt ansikte men det är klart att man hejar.

På eftermiddagen kom Åke & Christina och Kurt & Ing-Britt och sa hej. Kul att höra från dem som

man haft mycket trevligt tillsamman med i Albir. En stund senare kom Ove & Lizzy så det blev fika

tillsammans med dem. Fick ett par timmars trevlig pratstund. Efter maten pratade vi med Göran & Kerstin

på Skype.

Sedan blev det filmtajm till läggdax.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 1 januari 2012 17:39

Idag blev det sovmorgon. Lilla My tyckte att vi var tråkiga som låg och drog oss. Hon ville
ut och där stannade hon. Det blev sen frukost idag men det smakade riktigt bra. Vi fick lika fint väder idag så det blev att sitta ute. Här går ägaren med fleeströjan knäppt upp till halsen och
vi jag sitter i bar överkropp. Det är kontraster vi tycker att det är rena sommaren här. Men det har varit skönt att bara vara och koppla av.

Mycket SMS:ande och mailande var det i går även Skype.  Det var kul att prata med vänner i
Sverige. Det är som att sitta i samma soffa. Birgitta och jag var uppe och firade in det nya året. Men det var inte så mycket raketer här omkring. Tolvslaget på TV från Skansen såg vi också.

Nu har jag varit ledig i ettår. Det har varit händelserikt.

Vi började det Nya året 2011 i Ragglanda på HBK- träff kallt och snö. Ja det var en
ordentlig vinter förra året.

Fick även uppleva Vasaloppet detta år med ett besök i Mora. Vi var tillsammans med Håkan &
Birgitta på Kista-mässan och i Mora träffade vi varandra igen. Vi var ute i 4.5 vecka med husbilen. Besökte även Norrtälje och Birgittas kusin där.

Påskhelgen firade vi tillsammans med Pelle & Eva i Hultsfred.

Var på Vapnöträffen och Ringhals träffen. Var ut med husbilen på tur genom Småland på väg
upp till Östergötland. Vi hade sällskap med Bengt & Anna-Maria när vi körde hem och stannade till i Ragglanda. Var på Huskvarna museet tillsamman. Vi har varit till där tidigare men det har alltid varit stängt vid dessa tillfälen.

Ute och fikade med en före detta arbetskamrat  var även in en eller två gång och
träffade min gamla chef.  Våren och sommaren rann iväg var
ute med gamla jobbet och fiskade annars har det inte varit så mycket
kontakt med jobbet.

Vi har också födelsedagar som vi vill vara med och fira.

Vi planerade vår resa till varmare trakter.

Plockade svamp nära Norska gränsen tillsammans med Göran & Kerstin. Vi fick ordentligt med
svamp med oss hem. Vi var även ut till Resö och Tanumshede där Göran var på klassträff.

Besökte Elmia gjorde vi också stod inne på området  tillsammans med Claes & Gun-Britt och många fler.

Träffar på höstkanten Kräftskiva i Oderljunga och Lergökarallyt i Ängelholm. Vi hade aviserat tidig avfärd från Lergökarallyt det var bestämt att vi skulle till Billeberga på
kräftskiva tillsammans med barnen,   men vi sjönk i leran, en traktor kom och hjälpte oss att komma loss.

Ida berättade att vi skulle få ännu ett barnbarn till våren, vilket vi tycker ska bli kul.

Vi var en vecka till Danmark och körde runt på Själland, avslutade med Köpenhamns
stadscamping.

Var till Köpenhamn ett par gånger till för att träffa Ida & P-T och titta på deras nya
lägenhet och också för att fira Idas födelsedag.  Äldsta barn-barnet tog körkort. Vi var också runt och tittade på barn och barnbarn i olika ridhus. Efter Per-Thores födelsedag körde vi söder
ut. Men först stannade vi till hos Gisela, Linn, Patrik och Ida sa hej.

Vi övernattade i Dragör innan vi körde genom Danmark och Stora Bältbron ner mot Flensburg.
Vi tog vägen över Mosel och in i Luxemburg. Ner genom Frankrike där vi hade dimma och regn där vi for fram. Så var vi i Spanien, krånglade i Sitges men till slut hamnade vi i Peñíscola Camping Eden där vi stannade ett par veckor. Träffade bekanta som också är på resa i värmen. Vidare till Benidorm, vi
stannade i Albir på en ställplats i 37 dagar. Hyrde bil och såg oss omkring och umgicks med svenskar och holländare. Vi bestämde att vi skulle köra till Santa Pola och stanna där året ut.

Av Nils-Åke & Birgitta Hansson – 1 januari 2012 00:07

Gott nytt år alla!

Det här inlägget postades i Gamla bloggen av Nils-Åke & Birgitta Hansson. Bokmärk permalänken.

Om Nils-Åke & Birgitta Hansson

Vi med Bloggen ”Husbil och resor mm” är Nils-Åke & Birgitta i har uppnått en ålder på 75 år. Har lämnat arbetslivet bakom oss, Husbilarna har rullat i Norden och Baltikum och Europa & Iberiska halvön även södra England. Övervintrings resor till Portugal 5 – 6 månader första resan stannade vi i Spanien. Husbilsresandet har verkligen berikat oss både med upplevelser och bekantskaper. Bloggen startade den 30 juni 2009 lite som på skoj, det är väl fortfarande kul. Kan man sedan berätta och sporra andra till att upptäcka platser, det vet jag att bloggen har medverkat till. Får se hur framtiden och hälsan tar sig ut, men tanken är att fortsätta att skriva om det så bara blir för oss själva i familjen. Köpte vår första husbil 2001 har sedan dess haft 4 olika husbilar. Idag har vi en Malibu plåtis som vi köpte 12 maj 2015.