Vintertid….

Veckan som gått har bjudit på många händelser. I måndags kom Eva & Pelle till oss och stannade några dagar. Kunde ha varit flera dagar!  Det blev en tur till Danmark där vi åt Smörrebröd.  Vi har bott så många år i Skåne men vi  har inte ätit det tillsamman tidigare när de har varit till oss. Det var ingen trängsel i Helsingör så vi kunde i lugn och ro hitta en restaurang.

Provade att åka buss till stan, hade laddat ned Skånetrafikens app så det var så smidigt att ta sig till stan.  Så på trettiotre minuter var vi vid Knutpunkten och Färjorna.

Kivik vore trevligt att komma till tänkte vi. Se på äppletavlan var vad vi ville göra MEN vi kom några dagar för sent den var borta och man höll på att ta ner ställningen. Det blev Buhres  som  fick den äran av ett besök av oss. Finns mycket gott hos dem och så här års inge trängsel. Vi satt oss ned och beställde in lite gott att äta och kaffe till det

Cornelia vårt barnbarn har blivit tonåring så vi var bjudna på  kalas i Kågeröd, på kvällen var vi bjudna till  Kerstin i Viken på mat. Birgitta och jag firade också 45-årig bröllopsdag i helgen. En lite stökig natt, Lilla My var orolig och ville gå ut kl 3 på natten.

Vintertid. Nu har vi gått in i den senare delen av året. I kommande vecka sätter vi på vinterdäcken på husbilen. Idag har vi haft en strålande fin höstdag.  Var så fint att vara på promenad med Lilla My hon var en pigg hund idag.

Det här inlägget postades i Vår vardag...... av Nils-Åke & Birgitta Hansson. Bokmärk permalänken.

Om Nils-Åke & Birgitta Hansson

Vi med Bloggen ”Husbil och resor mm” är Nils-Åke & Birgitta i har uppnått en ålder på 75 år. Har lämnat arbetslivet bakom oss, Husbilarna har rullat i Norden och Baltikum och Europa & Iberiska halvön även södra England. Övervintrings resor till Portugal 5 – 6 månader första resan stannade vi i Spanien. Husbilsresandet har verkligen berikat oss både med upplevelser och bekantskaper. Bloggen startade den 30 juni 2009 lite som på skoj, det är väl fortfarande kul. Kan man sedan berätta och sporra andra till att upptäcka platser, det vet jag att bloggen har medverkat till. Får se hur framtiden och hälsan tar sig ut, men tanken är att fortsätta att skriva om det så bara blir för oss själva i familjen. Köpte vår första husbil 2001 har sedan dess haft 4 olika husbilar. Idag har vi en Malibu plåtis som vi köpte 12 maj 2015.

9 reaktion på “Vintertid….

1. Mysigt att åka över till Helsingör, det var länge sedan vi åkte över med den färjan. Innan vi hade husbil var det en överfart vi tog när vi skulle söder ut.
    Vintertid blev det och med den kom första riktiga frostnatten hos oss med -1,8grader.

2. Visst är det mysigt att besöka turistmål ”off-season”, men synd att äppeltavlan var nedmonterad. Nu är det länge sedan vi åkte över till Helsingör över dagen, trots att det är så mysigt. Vi har nog fått andra resvanor sedan vi blev med husbil.